ERASMUS DAYS 2025.

18.10.2025. 22:14

I ove godine sudjelovali smo u obilježavanju Erasmus Days 13.-18.10.

Učenici 1.a razreda (učiteljica Marijana Butor) su se kroz kratku prezentaciju upoznali sa zajednicom europskih država, njezinim obilježjima i zadaćom. Proučavali su fotografije koje prikazuju različita područja Europe te navodili koje bi biljke i životinje mogli tamo susresti i pronaći. Odigrali su igru memorije sa zastavama europskih država i prisjetili se nekih koje su posjetili. 

Drugi dio aktivnosti proveden je na satu INA (Kreativna radionica) u prirodi. Učenici su prvo proveli dvije igre tišine te tako umirili svoje emocije, a potom kroz nekoliko mindfulness  vježbica su uočavali biljke i životinje u svojoj okolini. Slušali su zvukove i tražili različite mirise. Učenici su nakon toga razgovarali o tome što se sve može vidjeti u našem kraju, kako se trebamo brinuti o svom okolišu i zaštititi biljke i životinje te što im se posebno svidjelo. Provedene aktivnosti su bile u skladu s jednim od ciljeva EU, a odnose se na razvijanje svijesti o potrebi zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša i njegove bioraznolikosti.

Zainteresirani učenici 6.-8. razreda u mješovitim ekipama po četvero sudjelovali su u pub kvizu koje su osmislile učiteljice Natali Milaković i Monika Mrkonjić. Kroz igrice 10 pitanja, ABC pitalice, Prepoznaj i Od kojih sastojaka se sastoji jelo učenici su pokazali znanje o europskim državama, običajima i kulturnoj i prirodnoj baštini. Najbolja je bila ekipa učenica osmih razreda One (Mia Čango, Klara Šinko, Petra Šnalcer, Heidi Tost). U žiriju su bile učiteljica Snježana Kralj i psihologinja Dora Franješević.

Učenici 8.b razreda (učiteljica Snježana Kralj) su obilježili Erasmus Days debatom s temom 'Everyone is equal, no matter how rich they are'. Uz inspirativnu fotografiju negacijska i afirmacijska skupina su iznosile svoje argumente o ravnopravnosti pred sudovima, ravnopravnosti žena i muškaraca, jednakoj dostupnosti zdravstvu i školstvu i o percepciji ljudi o bogatima i siromašnima... Odluku o pobjedniku debate je donijela porota svih ostalih učenika koji su se mogli pitanjima uključiti u debatu. Sudac Matias je prebrojao glasove i proglasio negacijsku skupinu pobjedničkom. Učenici su pokazali zrelost u promišljanju o ovoj temi i elokvenciju u izražavanju svog mišljenja.

Učenici 3.a razreda (učiteljica Maja Čagalj) su imali integrirani dan s mnoštvom aktivnosti. Pogledali su prezentaciju o nastanku Europske unije i  njezinim vrijednostima, odigrali igricu poveži zastave. Naučili su pozdravljati na različitim jezicima, odigrali igricu spari znamenitosti Europe, odgledali filmić o zanimljivostima pojedinih zemalja EU. Na satu likovne kulture su naučili najvažnije i pogledali najznačajnije slike nekoliko europskih slikara i kipara (Leonardo da Vinci, Peter Paul Rubens, Claude Monet, Pablo Picaso, Gustav Klimt i dr. te naučili smo nešto više o poentilizmu nastalom u Francuskoj (slikanje točkicama) i naslikali Eiffelov toranj.

Učenici 7.a razreda (učiteljica Sanja Vujnović) su odgovarali na pitanja: Što su vrijednosti i zašto je važno imati vrijednosti. Upoznali se s šest temeljnih vrijednosti Europske unije, osmislili situacije iz školskog života u kojoj pojedinu vrijednost uočavaju te izradili plakat s porukama o vrijednostima koje žele vidjeti u školi.

Fotografirale učiteljice

Izvijestila: Monika Mrkonjić