TJEDAN ŠKOLSKOG DORUČKA

16.11.2023. 20:08

Naša se škola drugu godinu zaredom priključila  projektu „Tjedan školskog doručka“ te je u skladu s tim u tjednu od 16. do 20. studenog 2023. godine provela prigodne aktivnosti. U obilježavanje projekta uključili su se svi razredni odjeli matične i područne škole te su na taj način na različite načine obuhvaćeni svi zadaci iz priručnika “Zagonetni jelovnik”.

Učenici 1.a razreda pogledali su prezentaciju “Pravilna prehrana i razvrstavanje namirnica” te osmislili smo nekoliko zdravih  i kreativnih doručaka neobičnih naziva, pogledali crtani film Oblutak (Prehrana) i izrezivali namirnice iz reklamnih letaka, dok je 1.b razred istraživao piramidu zdrave prehrane, u školu donosili košarice sa zdravim namirnicama te iste kušali. Zdrave namirnice izrađivali su i od plastelina te ih razvrstavali u kategorije voće, povrće, žitarice, bjelančevine.

Učenici 2.b razreda prikupio je recepte za izradu jela od staroga kruha. U tjednu kada smo slavili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, recepti od starog kruha mogli bi se upotrijebiti i za neki obrok u sklopu zdravog doručka.

Učenici 3.a razreda su ponovili znanja o zdravoj prehrani i obrocima te su to povezali sa gradivom prirode i društva o životinjama (i ljudima ) i njihovoj podjeli prema načinu prehrane. Po uzoru na TV emisiju Večera za 5, učenici su dobili nazive predjela, glavnog jela i deserta te su pokušali povezati i predložiti koje bi se zdrave namirnice mogle skrivati iza ponuđenih naziva. Nazivi su bili dijelovi dječjih pjesmica i brojalica.

U 3.b tijekom cijeloga tjedna razredom je kružio leksikon s pitanjima o zdravoj prehrani. Neka od pitanja odnosila su se na to što djeca obično doručkuju, koje namirnice u pojedinoj kategoriji su najzdravije, koje voće najradije jedu, voli li mlijeko, koliko vode treba piti i slično.  Osim leksikona, učenicima su prezentirane i tri namirnice koje im nisu bile poznate pa je njihov zadatak bio otkriti njihove karakteristike, nacrtati ih i prezentirati drugima.

Učenici 4.a razreda u svrhu obilježavanja Tjedna školskog doručka odradili su radionicu “Moj rođendan - moj doručak”. Svakom su datumu rođendan pridodali jedan zdravi doručak te su potom razgovarali o navedenom doručku dok su učenici 4.b razreda u školu donijeli razno voće. Zajedničkim snagama voće su ogulili i narezali, a zatim uživali u plodovima svog rada. Dok su marljivo radili, ponovili su važnost zdrave i raznolike prehrane, a posebice zdravog i nutritivno kvalitetnog doručka.

Učenici 5.a razreda upoznali su se s pojmom zdrave prehrane, preporučenim brojem kalorija u danu te preporučenim brojem kalorija za pojedini obrok. Dobili su zadatak u kojem je trebalo:

a)      Na osnovu zadanih podataka trebalo izračunati je li osoba unijela preporučeni broj kalorija

b)     Na osnovu toga broja kalorija  izračunati broj kalorija za jedan od obroka u danu ako su zadani ostali

c)      Svaka skupina je za jedan dan u tjednu trebala sama složiti u dozvoljenim količinama broj kalorija za pojedini obrok koji kada se zbroji mora iznositi kao preporučeni unos kalorija.

Zajedno s razrednicom, učenici 5.a razreda s lakoćom su riješili zadane zadatke te na taj način ponovili znanja o zdravoj prehrani i znanja matematike.

Učenici 5.b razreda podijelili su se u pet timova. Svaki tim je radio školski doručak po danima u tjednu. Zadatak su izvršili izrađujući dodijeljeni doručak od papira i isječaka iz reklamnih materijala. Učenici su potom prezentirali svoje radove drugim učenicima.

1.tim_doručak za ponedjeljak_Proteini na kruhu

2. tim_ doručak za utorak_Školska pita

3. tim_ doručak za srijeda_Šareni tanjur

4. tim_ doručak za četvrtak_Popajev doručak

5.tim_ doručak za petak_Zapečeno iznenađenje

Učenici 6.b su spojili svoje znanje engleskog jezika i poznavanje zdrave prehrane te su napisali recepte za zdravi doručak na engleskom jeziku. Na meniju su se našli zdravi muffin-i, smoothie, proteinske palačinke od brašna slanutka i povrtna salata. Preostalo je još samo za domaću zadaću takve ili slične zdrave doručke pripremiti za obitelj i konzumirati.

Učenici 7.b razreda svoje su znanje o zdravom doručku izrazili kroz prigodnu pjesmicu na engleskom jeziku.

A Healthy Poem

I wake up early,

get ready for school,

still I always have some time for food

'cause breakfast is cool!

At school we have a meal,

sometimes something delicious.

sometimes something suspicious.

Our lunch is full of proteins and vitamins.

Meat, vegetables,

a lot of calories.

In the afternoon,

a candy or two,

not a whole bag,

we have to stay fit, too.

For dinner something light

dairy products are just right!

Don't forget tea at 5!

See you next time,

Goodbye!

8.a pripremio je zdrave i hranjive recepte za doručke koje bi ponekad željeli imati u našoj školi. U parovima smo izradili knjižicu recepata u alatu Canva. Znamo da su ovo samo želje jer u našoj školi nema prostora u kuhinji za pripremu ovakvih obroka niti se cijena ovakvog doručka uklapa u proračun, ali maštati možemo.

Ovdje je poveznica za našu knjižicu:

https://www.canva.com/design/DAFxgkIfkJY/VfGKRQ0cxhVNKrRXQ4MbKQ/edit?utm_content=DAFx

gkIfkJY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Izvijestila i priredila: Dora Vuković

Arhiva vijesti