TJEDAN ŠKOLSKOG DORUČKA

17.11.2025. 22:36

Četvrtu godinu zaredom, naša se škola uključila u obilježavanje Tjedna školskog doručka. Tjedan školskog doručka obilježili smo u tjednu od 13. do 17. listopada.

Ovo je obilježavanje pokrenuo Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete.

Učenici 1. a razreda zajedno s učiteljicom, pripremili su voćnu salatu u kojoj su kasnije uživali.

1.b razred Područne škole Ivanovac, Tjedan školskog doručka obilježio je čitanjem priče o zdravoj hrani. Da bi održali zadovoljavajuću razinu energije, okrijepili su se domaćim jabukama te svoju učionicu ukrasili jabukama od papira koje su sami izradili.

Učenici 3.a razreda obilježio je Tjedan školskog doručka provodeći brojne aktivnosti. Za početak pogledali su videozapis u kojem se govori o važnosti doručka. Nadahnuti videozapisom kreirali su vlastiti uravnotežen, raznolik i zdrav doručak kroz grupni rad. Kako bi se dodatno educirali, poslušali su prezentaciju o važnosti i raznolikosti doručka kroz ljudsku povijest. Nastavno na to, učenici su i kod kuće istražili što se jede za doručak u različitim zemljama svijeta. Konačno, bojali su skice različitog voća i povrća.

Tradicionalno, 3.b razred je i ove godine u sklopu projekta Tjedan zdravog doručka pekao palačinke sa zdravim sastojcima: integralnim brašnom od cjelovitog zrna, domaćim jajima, mlijekom, maslinovim uljem te s malo mineralne vode. Svi su sudjelovali, dodavali sastojke, miješali te je na kraju svaki učenik vrlo vješto ispekao svoju palačinku. Bile su malo drugačije i deblje od običnih palačinki, ali jako ukusne!

Učenici 5.b razreda posadili su lukovice luka srebrenca i tri različite vrste salate u školske podignute gredice. Za vrijeme sadnje pričali smo o važnosti uključivanja različitog voća i povrća u svakodnevnu prehranu. Posađeno povrće učenici će moći koristiti kao doručak u školskoj kuhinji na proljeće, pa su sami osmislili uz što bi jeli mladi luk i salatu i prikazali crtežima.

Učenici 7.a razreda proveli su aktivnost s ciljem kreiranja personaliziranog zdravog doručka. Prvo su razgovarali o tome tko doručkuje prije škole i što je to što doručkuje. Učenici su na listić napisali što su prethodnog dana konzumirali za doručak. Nakon što su napisali trebali su crvenom bojom označiti hranu i pića koja slove kao nezdrava. Svoj listić su zamijenili s drugim učenikom te je taj drugi učenik trebao predložiti zdravu zamjenu za tu hranu.

Pomoć im je bio popis skupina hrane  koje im se trebaju naći na tanjuru i zašto su one važne: integralne žitarice i proizvodi od žitarica, voće, povrće, proteini i mliječni proizvodi.

Na kraju su dobili primjere deset učeničkih zdravih sendviča između kojih su birali koji im se najviše sviđaju i koje bi mogli doručkovati.

Učenici 7. a i 7. b razreda, povezali su Tjedan svemira i Tjedan školskog doručka. Prvenstveno su se upoznali s hranom koji astronauti jedu na Međunarodnoj svemirskoj postaji, a zatim su kroz kreativni zadatak osmisli svoj svemirski jelovnik za jedan dan. Svemirski jelovnik uključivao je i doručak, a neke od ideja za svemirski doručak su sljedeće:  jaja i kava u prahu, smoothie od voća i sušeno voće te energetska pločica i sušeno voće.

Kemičari su ove godine također sudjelovali u obilježavanju Tjedna školskog doručka. S obzirom da je jedna od tema bila doručak u svijetu, učenice su izabrale napraviti tortilje.

Potrudile su se da doručak ima zastupljene sve vrste hranjivih tvari: ugljikohidrati, bjelančevine, masti, minerali, vitamini.

Tortilje su zapekle na tavi. Popržile su komadiće filea pilećih prsa na malo maslinova ulja, začinile solju i crvenom mljevenom paprikom, oprale i narezale povrće: rajčice, paprike,krastavce i zelenu salatu ne napravile umak od vrhnja i sira gaude. Tortilje su punile sa umakom, mesom i povrćem. Tijekom pripreme namirnica ponavljale su vaganje digitalnom vagom te izračunale maseni udio mesa u tortiljama.

Učenici koji pohađaju aktivnost Domaćinstvo pripremili su degustaciju namaza kao aktivnost kojom su obilježili Tjedan školskog doručka. “U ponudi” su imali sirni namaz s dodatkom začinskog bilja, riblji namaz i dvije vrste humusa. Namazi su bili neoznačeni te su učenici pogađali koji je koji. Na taj način su se zabavili, nešto naučili, užinali i obilježili Tjedan školskog doručka.

Fotografirale učiteljice

Izvijestila: Dora Franješević

Arhiva vijesti